JavaChallenge

javachallenge

JavaChallenge

javachallenge

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در سال 88 ، بین 12 تا 15 تیم در این دوره از مسابقات در دانشگاه صنعتی شریف شرکت کردند.


مسابقه از این قرار بود که به هر بازیکن یک سلول داده می شد و مثل تمامی سلول های بنیادین بعد از مدتی کسب انرژی قابلیت تقسیم شدن به دو را داشتن که انرژی دو سلول متولد شده به حالت اولیه یک سلول باز می گشت. اما کار دیگری که سلول ها می کردند تبدیل به سلول های خاص منظوره میشدند. سلول هایی که خاصیت تدافعی یا تهاجمی خاص خود را داشتند. در صفحه ی بازی تعدادی بازیکن از یک سلول شروع می کنند و با توجه به مساحت در اختیار و تعداد سلول هایی که کشتند امتیاز می گیرند. شرکت کننده در مسابقات وظیفه داشت برنامه ای بنویسد تا تصمیم بگیرد در هر مرحله صبر کند، تقسیم شود، به خاص منظوره تبدیل شود و یا حمله کند.


تیم ها با توجه به مساحت در اختیار و تعداد سلول هایی که می کشتند امتیاز کسب می کردند و برنده ی نهایی بر اساس همین امتیاز ها مشخص می شد.
  • Ali Master
  • ۰
  • ۰
دومین دوره مسابقات نبرد به زبان جاوا با نام "در جستجوی گنج" در تاریخ 1 دی 1390 در سایت دانشکده کامپیوتر برگزار شد. در طی این مسابقه شرکت کنندگان می بایست هوش مصنوعی یک جادوگر را طراحی می کردند. این جادوگر در دوران پیشین زندگی می کرد و به دنبال گنج 10 هزار ساله است. اما بر سر راه وی موانعی همچون پرچین، صخره و اژدهاهای کوچک و بزرگ قرار دارند. جادوگر با تقویت خصوصیات تهاجمی و تدافعی خود در طول زمان قدرتمند می شود و به سمت یافتن گنج حرکت می کند. شرکت کنندگان باید  استراتژی حرکت جادوگر برای یافتن گنج و کسب امتیاز بیشتر را با زبان جاوا پیاده سازی می نمودند.

مسابقه از ساعت 9:45 صبح آغاز گردید و دانشجویان تا ساعت 15:15 به کدزنی و طراحی هوش مصنوعی مشغول بودند. سپس بعد از زمان استراحت، بخش هیجان انگیز رقابت هوش های مصنوعی از ساعت 16:00 در کلاس 101 دانشکده مهندسی کامپیوتر آغاز گردید. 24 تیم حاضر در مسابقات به 6 گروه 4 تیمی تقسیم شدند که از هر گروه 2 تیم به مرحله بالا راه پیدا کردند. برنده این مسابقه، تیم test : D از دانشگاه صنعتی شریف بود که توانست جایزه 3 میلیون ریالی این دوره از مسابقات را نصیب خود کند.
  • Ali Master
  • ۰
  • ۰
در این دوره برای اولین بار مسابقه نبرد به زبان جاوا در سطح دانشگاه های تهران برگزار شد و مسابقه بر سر بازی sscRepublic بود.

فلسفه ی اصلی این بازی جنگ بین دوتا کشوره که شما میشین یک کشور و حریفتون هم میشه اون یکی کشور و شما باید سیاست های مربوط به هر کشور رو بنویسین. حالا واستون قصه ی هر کشور رو میگم!

هر کشور یه مجلس داره که سیاست گذاریهای مربوط به اون کشور رو انجام میده. پس شما میشین مجلس یه کشور!!‌

حالا اول بازی زمین خالی هست و شما یه خونه دارین حریفتون هم یه خونه و باید شروع کنین به ساختن ساختمان های مختلف و فراهم آوردن ارتشی بزرگ.

تا وقتی که با کشور دیگر هم مرز نشده اید همه چیز در صلح و صفا خواهد گذشت؛ اما وقتی  سرزمین ها گسترده شدند و کشور ها مرز مشترک پیدا کردند، هر کشوری برای به دست آوردن سرزمین بیشتر با کشور های همسایه می جنگد.

  • Ali Master
  • ۰
  • ۰

نبرد به زبان جاوا نوعی مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی است که در آن، سطح تسلط دانشجویان در زمینه هوش مصنوعی به کمک زبان جاوا به چالش کشیده می­شود. سبک نبرد به زبان جاواتقریبا مشابه مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ACM است، البته با این تفاوت که بر خلاف مسابقات برنامه­نویسی ACM این مسابقه تنها یک سؤال دارد که در قالب یک بازی است و به دانشجویان حدود شش ساعت وقت داده می‌شود تا استراتژی برد در آن را بنویسند. در پایان نیز استراتژی تیم‌ها، با یکدیگر رقابت خواهند کرد و هر یک که بتواند بقیه را شکست دهد و بر سایر استراتژی‌ها غلبه کند، به عنوان برنده مسابقه اعلام خواهد شد.

تفاوت دیگر نبرد به زبان جاوا با مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ACM این است که در مسابقات ACM تیم‌های شرکت‌کننده حق دارند از زبان های مختلف برای برنامه‌نویسی استفاده کنند، اما در این مسابقات تنها مجاز به استفاده از زبان جاوا می­باشند.

نبرد به زبان جاوا به صورت کشوری برگزار خواهد شد و اولویت با تیم های کاملا دانشجویی است.

نحوه ثبت نام و شرکت در مسابقه از طریق همین سایت متعاقبا اعلام خواهد شد
  • Ali Master